Innováció és fejlődés – az AUX útja a TOP3-ig
Hazánkban még újdonságnak számíthatnak az AUX készülékek, miközben a világ számos országában évtizedek óta nagy sikerrel vannak jelen a piacon. Az AUX Group vállalatcsoport gyökerei egészen 1986-ig nyúlnak vissza, a 25 éves Zheng Jianjiang ekkor alapította meg a vállalkozást Kínában. Az első 24 év zömében a kitartó és szorgalmas munka, valamint a piac új szegmenseibe történő belépésről szólt.
Az AUX 1986-ban eredetileg órákhoz szükséges alkatrészek előállításával kezdte meg a működését, amit 1989-ben követett az elektromos fogyasztásmérők gyártása. Utóbbi terület olyannyira sikeressé tette a vállalatot, hogy három év alatt ötszázszorosára nőtt.
Az elektromos fogyasztásmérők piacán szerzett energetikai tapasztalatok alapján 1994-ben lépett be az AUX a légkondicionáló iparba, amely piacon az első 5 évben ezerszeresére nőtt a forgalma. Hamar kiderült a vezetés számára, hogy a vállalatcsoport tevékenységei között a legnagyobb hangsúlyt a légkondicionáló szegmensre kell tenni, így sikerült elérniük azt, hogy az AUX mára a légkondicionáló iparág 3 legnagyobb szereplőjének egyikévé nőtte ki magát a világon.
Az elektrotechnikai és légkondicionáló divíziók mellett az ezredfordulót követően további három területen vetette meg lábnyomát az AUX: sikeresen belépett az ingatlan- és pénzügyi piacokra, valamint egészségügyi szolgáltatásokat is elkezdett fejleszteni a Zhejiang University közreműködésével.
Az évek óta stabilan Kína 500 legnagyobb vállalata közé tartozó AUX nem állt meg ezen a ponton sem a fejlődéssel, hiszen 2012-ben Hangzhou és Ningbo városokban kutatási intézményeket hozott létre, amit később további K+F központok követtek, többek között Japánban.
Méreteket tekintve az AUX az elmúlt években megsokszorozta gyártóbázisainak számát, hiszen 2015 óta már Brazíliában és Indonéziában is termeli a nagy népszerűségnek örvendő termékeit másik 8 gyártóbázissal együtt. Világszerte jelenleg 30.000 alkalmazottal állít elő évente 20 milliónál is több klíma szettet.
A vállalat jövőképét a 2018-ban lefektetett X stratégia határozza meg, amely elsőrangú, innovatív termékek révén az okos otthonokhoz való termékek piacát célozza meg.
Magyarországon az AUX szerteágazó termékkínálata közül egyelőre a légkondicionáló termékeivel van jelen a Rotovill Zrt., mint az AUX hivatalos magyarországi képviselője. Mind a lakossági, mind pedig a kereskedelmi szegmensben széles a választék, a berendezések kivétel nélkül magas felszereltséggel rendelkeznek, valamint kitűnnek csendes működésükkel.
Ismerje meg az AUX innovatív klímáit ide kattintva.